FAQ = Ofte Stillede Spørgsmål

Få svar her

TRANSPORT

Kan jeg selv afhente varerne?

Ja, de fleste af vores varer kun du godt selv hente. Enkelte af vores varer tilbydes dog kun med transport. Dette gælder for vores indendørs borde, vores metal wienerstole, vores polstrede stole, samt vores store 7-armede gulvlysestage.
Vi har åbent for vareudlevering mandag-fredag ml. kl. 10.00-16.00 (i januar, februar, marts og juli, dog kun ml. kl. 10-15 om fredagen). Bemærk at al transport skal ske i lukket trailer eller vogn.

Hvad koster transporten?

 Du kan finde vores transportpriser her på siden under transport. Priserne er vejledende og gælder for en leverance til ca 50 personer. For telte og andre specielle opgaver: Indhent tilbud.

Kan i bære det lejede op i min lejlighed, eller om til min baghave?

Vi leverer som standard i jordplan, maks. 15 m fra lastbil. Andre leverancer: Kontakt os for tilbud.

Skal jeg være hjemme, når i kommer med varerne?

Du behøver ikke at være hjemme, når vi kommer med varerne. Vi stiller dog et par krav, hvis der ikke er nogle hjemme, når vi kommer.
1) Vi skal være underrettet om, at der ikke er nogle hjemme når vi kommer, senest dagen før leveringsdatoen.
2) Ordrens fulde beløb skal være indbetalt på vores konto, senest 3 dage før leveringsdatoen.
3) Varerne skal kunne afsættes et sikkert sted, hvor de øvrigt heller ikke må kunne udsættes for regn, fugt o.lign.
4) Varerne afsættes på jeres ansvar.

Hvordan kommer varerne pakket?

De fleste af vores stole er såkalde stabelstole, så disse kommer i stakke af typisk 12/15/25 pr. stak. Alle vores borde er med klap-ben, der kan slås ind under bordpladen, og disse fylder således minimalt før og efter festen. Alt vores service leveres i bure, eller på paller, og kommer i hygiejniske og praktiske plastkasser.

Hvordan skal jeg pakke varerne efter brug?

Når du modtager varerne, følger en vejledning med, til hvordan du skal pakke varerne efter brug.

OPVASK

Skal jeg vaske servicen op før og efter brug?

Med mindre du har bestilt opvask, skal de varer du har lejet hos os, altid vaskes op, efter brug.
Du behøver dog ikke, at vaske varerne op før brug. Som en ekstra sikkerhed, vasker vi nemlig altid alle varer af i vores profesionelle vaskerianlæg, før de kommer ud til dig. Derved, kan vi garantere, at vi altid leverer rengjort service.
Tallerkener og bestik, vasker vi op, når vi får varerne retur fra jer. Herefter poses de, så de forbliver rene, indtil de skal ud til den næste kunde. Resten af vores varer, vasker vi op, et par dage før de kommer ud til dig, hvorefter de filmes, så de forbliver rene, indtil de lander på din adresse.

Jeg har bestilt opvask, hvordan skal varerne så returneres til jer?

Når du har bestilt opvask, slipper du for at slide og slæbe med opvasken efter en stor fest. Vi stiller dog følgende krav, når i har bestilt opvask:
1) Tallerkener m.m. skal være skrabet rene for mad og rester.
2) Glas og kopper skal være tømt for sjatter.
3) Bestik skal skylles af, for at undgå iring.
Udover dette, pakkes al servicen, som da i modtog den.

LEJEPERIODER

Hvor lang tid kan jeg leje jeres varer?

Du kan som udgangspunkt, leje vores varer, i så lang tid du har lyst. Prisen på vores hjemmeside dækker dog kun 1 lejeperiode. Skal du derfor bruge varerne i en længere periode, kan du kontakte os, så vi kan finde en fornuftig pris.

Hvor lang er en lejeperiode?

En lejeperiode er i hverdage, 3 dage. Dvs., at hvis du skal bruge varerne en onsdag, vil vi levere om tirsdagen, og afhente torsdagen. I weekenden strækker en lejeperiode sig over 4 dage, dvs., at vi leverer om fredagen og afhenter igen om mandagen.
I travle perioder, eller optil helligdage, kan en lejeperiode dog strække sig over 5-7 dage. Dette betaler i naturligvis ikke ekstra for.
Leverings- og afhentningsdag vil altid fremgå af jeres ordrebekræftelse.

Jeg skal bruge noget, men kan ikke finde det på jeres hjemmeside. Har i det alligevel?

Størstedelen af vores varesortiment findes på vores hjemmeside, men er der en specifik ting du skal bruge, som du ikke kan finde på vores hjemmeside, så skriv en mail eller ring til os. Det er muligt at vi har det du skal bruge, liggende på vores lager, som en udgået vare, eller vi kender en kollega der har netop det du skal bruge.

TELT

Skal jeg selv sætte teltet op?

Nej. Lovgivningen stiller krav om, at alle telte over 50m2 skal være certificerede. I Certificeringen ligger, at det er UDLEJER, der står for opsætningen.

Stiller i nogle krav til opsætningspladsen?

Vores telte kan som udgangspunkt sættes op de fleste steder. Priserne her på hjemmesiden, er dog beregnet udfra, at følgende forhold kan overholdes:
1) Pladsen skal være ryddet, når vi kommer og skal sætte teltet op.
2) Pladsen, hvor teltet skal opsættes skal være jævn og plan (Vi kan korrigere små huller, men ikke buler).
3) Opsætning maks 15 m fra lastbil
Hvis ikke disse forhold overholdes, bedes du kontakte os, så vi kan besigtige grunden, og give et tilbud udfra dette.

Er der nogle sikkerhedsregler eller krav, hvis jeg vil holde min fest i et telt?

Lovgivningen er henlagt under byggeloven som skal overholdes.

REKLAMATION

Hvad gør jeg, hvis jeg efter modtagelsen, finder ud af, at der mangler noget, eller noget er gået i stykker?

Vi efterstræber altid at levere komplet og fejlfrit service. Skulle du dog alligevel være utilfreds meget noget, er det vigtigt, at du ringer til os med det samme, så vi kan rette op på fejlen. Udenfor åbningstid bedes du sende en mail eller sms til vores vagttelefon.
Reklamationer efter festens afholdelse accepteres ikke.

En tallerken og et glas gik i stykker under festen, hvad koster det, og hvad skal jeg gøre?

Hvis noget går i stykker før, under, eller efter festen, opkræver vi et mindre erstatningsgebyr, til at dække vores omkostninger til indkøb af en ny vare. For de fleste af vores små og almindelige varer, vil prisen typisk ligge på mellem 15-30 kroner. pr. stk.
Hvis du opdager at noget er gået i stykker, er det billigste og letteste, at ringe eller skrive en mail til os. vi sørger så for, at chaufføren har en erstatningsfaktura med, når han kommer og afhenter varerne.
Hører vi ikke fra dig, og opdager først at noget mangler, eller er gået i stykker, når vi får varerne retur på vores lager, sender vi en regning til dig, og opkræver et faktureringsgebyr på 39 kroner ekstra, til at dække vores administrationsomkostninger.